vrijdag 1 november 2013

Niets

Ik kan niets.
Een drukke supermarkt.
Een hand geven bij een eerste ontmoeting.
Oogcontact maken zonder daarover na te denken.
Werken.
Leren.
Relaties aangaan.
Empathie tonen.
Mijn gevoelens tonen.
Mijn administratie op orde houden.
Telefoontjes plegen.
Vrolijk zijn.
Zelfverzekerd zijn.
Dapper zijn.
Mezelf tot moeilijke dingen zetten.
Afvallen.
Ontspannen.
Ik kan niets.
 
Ik kan wel.
Mensen ontroeren.
Mensen laten lachen.
Mensen inspireren.
Mensen leren over Asperger bij volwassen vrouwen.
Al zesentwintig jaar iedere dag autisme overleven.
Een elf jaar lange depressie overleven.
Een hond verzorgen.
Simpele dingen koken.
Mezelf verzorgen.
Mijn woonruimte verzorgen.
Een auto besturen.
Dat kan ik wel.
 
Dus noem het maar niets.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je je blog op het forum hebt kunnen toevoegen!
    Ik ben blij dat er nog een rijtje achteraan kwam van wat je wel kan, want niemand kan niets. Maar wat een uitdaging om je sterke kanten in te zetten en (hulp te aanvaarden om) met je zwakten om te leren gaan! Een uitdaging waar ik zelf ook vaak druk mee ben.. Je tweede rijtje kenmerken is een rij om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen